SV pro dům Jinonický dvůr
Dokumenty ve složkách: Nástěnka
 (23)
Administrátor, 7. 5. 2025 14:04, zobrazeno 77 x
Složka: Nástěnka

Věc: Reklamace rozúčtování tepla a teplé vody za rok 2024

V reakci na obdržené reklamace týkající se vyúčtování dodávky tepla a teplé vody za rok 2024 předkládám podrobnou analýzu způsobu rozúčtování nákladů.

Celkový náklad od dodavatele tepla se skládá ze dvou částí:

  • stálá platba za sjednaný příkon ve výši 671 852,16 Kč ročně
  • proměnná složka dle skutečné spotřeby ve výši 1 477 434,48 Kč ročně.

Dodavatel nám neposkytuje oddělené položky ve fakturaci za vytápění a ohřev teplé vody. Proto bylo rozúčtování nákladů provedeno v souladu s vyhláškou č. 274/2023 Sb § 5. Byl stanoven poměr mezi teplem a ohřevem teplé vody na základě spotřeby mimo topné období. Výsledkem je orientační poměr 70 % pro vytápění a 30 % pro ohřev teplé vody. Tento poměr zohledňuje skutečnost, že i mimo topnou sezónu je účtována stálá složka a předpoklad, že s obsazováním objektu ve druhé polovině roku 2024 byla spotřeba teplé vody vyšší. Alternativně by bylo možné náklady rozdělit v poměru 60/40, což by však bylo méně výhodné pro vlastníky, kteří jednotky aktivně využívají – objekt totiž nebyl v roce 2024 plně obsazen a tento stav stále trvá. Podobná situace nastala i v roce 2023 a tehdy byl stanoven náhradní výpočet.

Následné rozúčtování nákladů na teplo bylo provedeno v souladu s vyhláškou:

  • 50 % základní složka podle podlahové plochy
  • 50 % podle údajů z kalorimetrů

Tento poměr vychází rovněž z hodnoty PENB objektu, který spadá do kategorie D.

Náklad na ohřev teplé vody byl rozdělen v poměru:

  • 30 % základní složka podle podlahové plochy (vzhledem k nepřetržitému provozu ohřevu)
  • 70 % dle skutečné spotřeby naměřené na vodoměrech

Vzhledem k tomu, že budova není plně obsazena, dochází k výrazným tepelným ztrátám v cirkulaci – zejména kvůli dlouhé vzdálenosti mezi kotelnou a odběrovými místy (např. byty ve vchodu B1). To má za následek vyšší jednotkovou cenu za ohřev 1 m³ teplé vody.

Na vysoké fakturované náklady jsem upozornil dodavatele ihned po převzetí objektu. Proběhla kontrola efektivity vytápění a ve spolupráci s dodavatelem nyní řešíme i optimalizaci zahájení a ukončení topné sezóny.

Co se týče dotazů na správnost měření – byla provedena kontrola všech měřidel v objektu (teplo i voda) a v průběhu roku 2024 došlo k výměně měřidel v jednotkách kusů. Byly identifikovány problémy s dálkovými odečty, které však dodavatel odstranil a odečty k 31/12/2024 byly dodány správně a nedošlo k žádnému dopočtu spotřeby tepla.

_________________________

včera byl oodeslán ovyúčtování služeb za rok 2024, s ohledem na dodávku tepla a ohřev teplé vody jsou v některých příípadech velmi vysoké až extrémní nedoplatky a evidujeme ji reklamace. v průběhu přístího týdne připravím podrobnou analýzu dodávky tepla a její rozpad na jednotky. Námery jsou po loňské kontrole pravidleně 1x mešíčně odečítány, takže v tom problém nebude a můžete si provést fyzickou kontrolu.

na základě požadavku dávám k dispozici náklady na dodávku tepla LC Capital

Administrátor, 7. 5. 2025 14:02, zobrazeno 44 x
Složka: Nástěnka

na základě požadavku jednoho z vlastníků došlo k přeformulaci hlasování č. 2 viz dále

původní formulace - Hlasování č. 2 – pořízení kamerového systému
Návrh usnesení - "Přítomní vlastníci souhlasí s pořízením kamerového systém do limitu 280tis Kč s souhlasí s přijetím příspěvku developera v max. výši 93tis Kč. Akce bude hrazena z příspěvku na správu domu a pozemku (FO)."

nová formulace - 

Návrh usnesení - "Přítomní vlastníci souhlasí s pořízením kamerového systém do limitu 280tis Kč. Podíl developera bude ve výši až 93tis Kč a bude pokrývat 3 kamery a úměrný podíl na nahrávacím zařízení a dalších zařízeních včetně instalace. Akce bude hrazena z příspěvku na správu domu a pozemku (FO)."

Administrátor, 16. 4. 2025 12:29, zobrazeno 80 x
Složka: Nástěnka

Žádáme obyvatele domu a jejich návštěvy, aby neparkovali na dvoře tak, že blokují vjezd a výjezd z garáže.

Zároveň prosíme, aby nestáli na detekčních smyčkách u brány – dochází tím k opakovanému spouštění mechanismu otevírání, což způsobuje její poškození.

a výzva jednoho z vlastníků k psům ve dvoře:

Dobrý den,

jako majitelé pejska prosíme ostatní pejskaře, aby si po svém mazlíčkovi sbírali exkrementy ve dvoře. V travnaté části před budovou A (viz foto), jsme za poslední týden 3x sbírali exkrementy cizího pejska. Uchovávejme náš Dvůr čistotný. Případně žádáme majitele jednotek, kteří tu nežijí, o předání informace svým nájemníkům.

Děkujeme, Ngo, byt 113

Děkujeme za ohleduplnost.

Administrátor, 14. 4. 2025 14:09, zobrazeno 97 x
Složka: Nástěnka

posíláme podklady na shromáždění :  

v bodě 11)) řešení provozních problémů
- žádost budoucího majitele jednotek B1.K1 a B1.K2 o souhlas na stavebním zásahem viz příloha

nabídka kamerový systém viz příloha 

zvýšení počtu popelnic viz příloha, aktuálně hradíte 64 169,93 Kč ročně nově bude cena 92 470,62 Kč

aktuální reklamace v řešení viz příloha (některé jsou již odstraněné)

návrh na montáž sloupku 
https://www.3csystems.cz/parkovaci-sloupek-antik-kov-cerno-medena-900-mm-sklopny/

 

Administrátor, 2. 4. 2025 9:49, zobrazeno 84 x
Složka: Nástěnka

POZVÁNKA na shromáždění vlastníků jednotek

Společenství vlastníků pro dům Jinonický dvůr, Řeporyjská 1/2, PSČ: 158 00 Praha IČ: 19460066

Shromáždění se bude konat dne 16. 4. 2025 od 19.00 hod. v garážích objektu Řeporyjská 1 / 2, Praha 5 - Jinonice

 

prezence vlastníků bude probíhat od 18.55 hodin

Program:

  • zahájení – schválení programu a orgánů shromáždění (předseda, zapisovatel, skrutátor, ověřovatel)
  • změna statutárního orgánů společenství
    1. odstoupení stávajícího statutárního orgánu
    2. volba nového statutárního
  • řešení bezpečnostní situace v objektu
    1. revize / změna klíčového systému
    2. instalace kamerového systému
    3. ovládání vjezdové brány
  • možnost zajištění služeb domovníka pro areál objektu
  • výběr a montáž zábran pro vjezd do areálu mimo komunikaci do garaží
  • řešení dodavatelských vztahů – úklid
  • průběh reklamací v objektu – aktuální stav
  • možnost instalace jižní brány (na cestu k rybníčku)
  • vyjádření se k žádosti vlastníka jednotky 1/226 k odpojení od centrální jednotky chladu
  • možnost zavedení komunikačních kanálů
  • řešení provozních problémů objektu
  • závěr

 

Potřebné podklady k bodům jednání jsou k dispozici na vyžádaní u správce spol. AUSTIS-REAL, s.r.o., sn@austis.cz nebo na internetových stránkách SVJ https://jinonickydvur.portaldomu.cz/

Pokud se nebudete moci shromáždění zúčastnit, použijte řádně vyplněnou plnou moc a předejte ji Vámi pověřené osobě, která se osobně daného jednání zúčastní. V případě spoluvlastníků a společného jmění manželů, je třeba doložit písemné zplnomocnění jednoho ze spoluvlastníků. Fyzické osoby jsou povinny se prokázat platným občanským průkazem či cestovním pasem. Zástupce právnické osoby předloží navíc výpis z obchodního rejstříku v prosté kopii. Plné moci a výpisy z obchodního rejstříku budou přiloženy k prezenční listině.

 (23)